poniedziałek, 9 czerwca 2014

Prolog

"Mała dziewczynka z AK"

Ta nasza miłość jest najdziwniejsza,
Bo przyszła do nas z grzechotem salw,
Bo nie wołana, a przyszła pierwsza,
Gdy ulicami szedł wielki bal.
Szła z nami wszędzie przez dni gorące,
Gdy trotuary spływały krwią,
Przez dni szalone, gwiaździste noce,
Była piosenką, uśmiechem, łzą.
  
Moja Mała Dziewczynko z AK,
Przyznasz chyba, że to wielka była gra,
Takie różne były końce naszych dróg
I nie wierzę, bym Cię znowu ujrzeć mógł.
Choć na dworze była jesień, u mnie wiosna,
I bez trwogi, że dokoła płonął świat,
Tak na wskroś Cię przecież wtedy chciałem poznać,
Moja Mała Dziewczynko z AK.
  
Nadzieją tchnęła, tak jak umiała,
Kryła się z nami we wnękach bram,
W ciasnych ulicach, mrocznych kanałach,
Bo już się wielka kończyła gra.
Kiedy się wszystko dla nas skończyło,
Kiedy ostatni zamilkł Pe-eM,
Na barykadzie została miłość,
Razem z Twym sercem i żalem mym.
  
Moja Mała Dziewczynko z AK,
Przyznasz chyba, że to wielka była gra
I tak różne były końce naszych dróg,
Przecież ujrzeć Ciebie już nie będę mógł.
Dziś na dworze szara jesień, u mnie jesień
I ta trwoga, choć dokoła spłonął świat,
Już mi Ciebie nic nie wróci, nie przyniesie,
Moja Mała Dziewczynko z AK

________________________________________________________
I mamy prolog. 
Wiem, że nie tego się spodziewaliście, ale gdy Tea przesłała mi tę piosenkę od razu wiedziałam, że będzie idealna na prolog. 
Pierwszy rozdział za miesiąc. 
Mam nadzieję, że nic nie zepsuję. 
Zapraszam do obserwowanych. 

15 komentarzy:

  1. Wow, niesamowity prolog. Jestem cholernie ciekawa, co zaplanowałaś na rozdziały. Niecierpliwie na nie czekam. :) x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to zwykła piosenka z lat wojennych, ale jako prolog wydaje się idealna ;)

      Usuń
  2. Och Maciej, Maciuś <3
    Czegoś takiego jeszcze nie czytałam, więc czekam... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :D To ja czekam na jakiś odcinek :) Jak miłość, to Martitta hahaha będę miała nad czym płakać :P
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Znowu będę przez kilka dni śpiewała "Moja mała dziewczynko z AK" :D Matko jaki przepiękny szablon no i Antek! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Biję brawo bardzo głośno :) Przede wszystkim z powodu tematyki, po jaką sięgnęłaś. Jeszcze nigdy nie czytałam opowiadania wojennego w świecie blogów, a czasy wojenne w literaturze mam prawie że w małym palcu. Po drugie, postacie i ten serial... Najbardziej niesamowite. No i grafika, szablon jak zwykle świetny :)
    Będę trzymać kciuki bardzo mocno, bo projekt jest niezwykle ambitny, ale na pewno warty zachodu.
    Pozdrawiam ciepło, Anna.
    /releve-moi/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę... Postawiłaś tak wysoko poprzeczkę, że mam nadzieję iż Cię nie zawiodę.
      Możesz polecić kilka tytułów z lieratury wojennej? :)
      Pozdrawiam, Lady Spark

      Usuń
    2. Odp dopiero teraz, bo zapomniałam o tym..
      "Alianci" Abramow-Newerly;
      "Wieża spadochronowa" Gołby
      to chyba moje "ulubione", jeśli można tak nazwać książki o tej tematyce :)

      Usuń
  6. Kurde bardzo nietypowo i to mi się podoba.
    Wojna to wojna i ja osobiście chyba bym się nie podjęła pisać opowiadania w tej tematyce, ale liczę, że Ci się to uda :)
    będę czekać cierpliwie na pierwszy rozdział

    OdpowiedzUsuń
  7. Okay, przyznam, że choć lubię filmy historyczne, fanką takich książek i opowiadań nie jestem. Może dlatego że trudno trafić na coś fajnego i nie nudzącego. Podziwiam Cię zresztą, że podjęłaś się pisania historii o tak trudnym temacie. Nie mniej życzę powodzenia i czekam na rozdział, jestem go bardzo ciekawa.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wasze oczekiwania są tak wielkie, że już czuję iż to zepsułam.

      Usuń

Obserwatorzy